Ταξίδι στο όνειρο: Από τα Αλώνια Πιερίας στη Λουκέρνη!

1116
Ταξίδι στο όνειρο: Από τα Αλώνια Πιερίας στη Λουκέρνη!

Ταξίδι στο όνειρο: Από τα Αλώνια Πιερίας στη Λουκέρνη!

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου Αλωνίων έχουν κάθε λόγο να είναι περήφανοι και μαζί τους να είμαστε και εμείς. Ξεκίνησαν από ένα μικρό γυμνάσιο της Πιερίας, το Γυμνάσιο Αλωνίων και κατάφεραν με τον «έξυπνο» κάδο ανακύκλωσης Smileybin να κερδίσουν το πρώτο βραβείο στον τελικό διαγωνισμό «Εικονική Επιχείρηση 2016». Το κυριότερο: απέδειξαν πως τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο, αρκεί να υπάρχουν ιδέες, διάθεση και μεράκι για δουλειά, ομαδικότητα, συνεργασία και κυρίως όραμα. Τώρα τα παιδιά μαζί με τις υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος ετοιμάζουν τις βαλίτσες τους για την Ελβετία, καθώς στη Λουκέρνη, το διάστημα 25-28 Ιουλίου, θα διεξαχθεί ο αντίστοιχος πανευρωπαϊκός διαγωνισμός, όπου θα εκπροσωπήσουν πλέον τη χώρα μας.

Όλα ξεκίνησαν στην αρχή του σχολικού έτους, όταν οι υπεύθυνες καθηγήτριες Τάνια Παντελίδου και Ηρώ Ζιούδρου ενημερώθηκαν για το πρόγραμμα και το διαγωνισμό που  διοργανώνεται σε ετήσια βάση από το ΣΕΝ/JA (Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων /Junior Achievement – Greece). «Μέσω του Παναγιώτη Τζέλλου, εθελοντή συμβούλου από την Αθήνα, ενημερωθήκαμε για το πρόγραμμα και όλα τα παιδιά της Γ΄ τάξης έδειξαν πολύ μεγάλο ενθουσιασμό για να συμμετέχουν» εξηγεί η κα Παντελίδου. «Οι καθηγήτριές μας θεώρησαν ότι αυτό το πρόγραμμα θα ήταν πολύ χρήσιμο για το μέλλον μας και ανεξάρτητα από τις διακρίσεις θα ήταν μια πολύ ευχάριστη εμπειρία» λέει από την πλευρά της η Μαρία Κοκάλα, διευθύντρια του τμήματος δημοσίων σχέσεων της επιχείρησης.

Πώς προέκυψε ο Smileybin

Η επιχείρηση έπρεπε να στηθεί από τα θεμέλια και να βρεθεί το προϊόν που θα παρήγαγε. Γεγονός αρκετά δύσκολο για παιδιά ηλικίας 15 χρόνων, που έπρεπε να μάθουν εξαρχής βασικές έννοιες και δομές. «Η μαθητική αυτή επιχείρηση πέρασε απ’ όλα τα στάδια λειτουργίας:

Τα παιδιά ανέλαβαν ρόλους και καθήκοντα ανάλογα με τις δεξιότητές τους και εκπονήθηκε όλο το επιχειρηματικό σχέδιο, εκπαιδεύτηκαν σε κάποιες βασικές οικονομικές έννοιες και εξοικειώθηκαν με την έννοια του επιχειρείν» τονίζει η κα Παντελίδου και συνεχίζει: «Τα παιδιά είχαν πάρα πολλές ιδέες. Mία από αυτές ήταν και ο Smileybin, ιδέα που τροποποιήθηκε και εμπλουτίστηκε πάρα πολύ στη συνέχεια. Δούλεψαν πολύ και στο θέμα του ονόματος  γιατί προσπάθησαν να βρουν μια ονομασία που να είναι εύχρηστη, να “μένει” στο μυαλό, διάβασαν πως πρέπει να βγουν το λογότυπο, το σχεδίασαν μόνοι τους και μετά συνεργάστηκαν και για το γραφιστικό κομμάτι».

Στα όσα καινούρια πράγματα έπρεπε να μάθουν προκειμένου να προχωρήσουν στέκεται και η Μαρία: «Όταν φτιάξαμε το marketing plan, υπήρχαν έννοιες που εμείς, παιδιά 15 χρόνων, δεν γνωρίζαμε. Για τον κάδο, τη συνδεσμολογία, για επιχειρηματικές έννοιες, ήταν πράγματα που έπρεπε όχι μόνο να τα μάθουμε αλλά να εξοικειωθούμε με αυτά, να τα εφαρμόσουμε και επιπλέον να τα εξηγήσουμε στην παρουσίασή μας.

Όταν μάθαμε τις λεπτομέρειες του προγράμματος συγκεντρώσαμε όλες τις ιδέες, που ήταν εξαιρετικές, και καταλήξαμε στην τελική, η οποία στη συνέχεια εξελίχθηκε. Ο σύμβουλός μας ο κ. Τζέλλος μας ανέθεσε να βρούμε ένα πρωτότυπο όνομα που θα συνδύαζε και το οικολογικό και το τεχνολογικό μέρος. Επειδή η οικολογία είναι μια χαρούμενη έννοια αποφασίσαμε να ονομάσουμε τον κάδο μας Smileybin, δηλ. χαρούμενος κάδος».

10 κάδους παρήγγειλε ο Μπουτάρης

Το επόμενο βήμα ήταν η συμμετοχή της επιχείρησης στις εμπορικές εκθέσεις της Θεσσαλονίκης στις 8 Απριλίου, όπου το Γυμνάσιο με το Smileybin κατάφερε να κερδίσει το βραβείο της καλύτερης εικονικής επιχείρησης πανελλαδικά. Όπως υπογραμμίζει η κα Παντελίδου, αυτό ήταν και το σημείο καμπής γιατί εκεί το προϊόν γνώρισε μεγάλη αποδοχή από σοβαρούς επιχειρηματίες. «Εκεί επίσης συναντήσαμε και το δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, ο οποίος ήταν ένας από τους ανθρώπους που τα παιδιά είχαν προσεγγίσει στο πλαίσιο του marketing της επιχείρησης.

Ο κ. Μπουτάρης είχε ανταποκριθεί άμεσα όταν ήρθαμε σε επαφή μαζί του με επιστολή, μας επισκέφθηκε στην έκθεση και έδειξε πάρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον» σημειώνει. Στο δήμαρχο Θεσσαλονίκης και στην εξαρχής θετική ανταπόκρισή του κάνει αναφορά και η Μαρία. «Ο κ. Μπουτάρης μας επισκέφθηκε,  είδε τον κάδο μας και εντυπωσιάστηκε τόσο πολύ που μας παρήγγειλε 10 κάδους για το δήμο. Αυτό για μας ήταν τεράστιο επίτευγμα, νιώσαμε σαν μικροί αληθινοί επιχειρηματίες, γιατί στην ουσία βλέπουμε ότι το δικό μας προϊόν θα μπει στους δρόμους της Θεσσαλονίκης».

Όμως το ενδιαφέρον για την επιχειρηματική ιδέα των παιδιών και τον Smileybin δεν εξαντλείται εκεί, αφού κι άλλοι φορείς και ιδιώτες έχουν ενδιαφερθεί για τον «έξυπνο» κάδο. «Έχει γίνει επαφή με τον αντιδήμαρχο Διαχείρισης Απορριμμάτων του Δήμου Αθηναίων, ο οποίος εξέφρασε ζωηρό ενδιαφέρον για να συνεργαστούμε. Επίσης, ο Έλληνας πρέσβης στο Κουβέιτ Θεόδωρος Θεοδώρου δεσμεύτηκε να μας φέρει σε επαφή με επιχειρηματίες του εμιράτου» αναφέρει χαρακτηριστικά η κα Παντελίδου. Επιπλέον ενδιαφέρον υπήρξε και από την Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης, αλλά και ιδιώτες επιχειρηματίες.

Ο τελικός της Αθήνας

Μετά τη Θεσσαλονίκη ήρθε η πρόκριση στον τελικό του διαγωνισμού στην Αθήνα, ο οποίος πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή 24 Ιουνίου στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος». Η εικονική μαθητική επιχείρηση Smileybin του Γυμνασίου Αλωνίων ήταν μια από τις δέκα που κατάφερε να περάσει στον τελικό και έπρεπε να αναμετρηθεί με τα… θηρία. Συγκεκριμένα, ήταν ένα από τα 3 μόνο σχολεία που δεν προερχόταν από την Αθήνα (τα άλλα δύο ήταν το Λύκειο Κονταριώτισσας με την επιχείρηση «Άρωμα Ολύμπου» και ένα ακόμη ιδιωτικό σχολείο από τη Μεσσηνία). Πέρα του γεγονότος πως τα περισσότερα σχολεία ήταν ιδιωτικά με ό,τι αυτό συνεπάγεται, ήταν και το μοναδικό Γυμνάσιο! Γεγονός που δίνει ακόμη μεγαλύτερη αξία στην επιτυχία των μαθητών και των μαθητριών του σχολείου.

Ενδεικτικά τα σχολεία που συμμετείχαν στον τελικό ήταν (αλφαβητικά): Άρωμα Ολύμπου – ΓΕΛ Κονταριώτισσας, beLIVE- Α’ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού, Budgee – Pierce Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος, EPEIKON – Β’ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού, Ladi – Εκπαιδευτήρια Μπουγά, Mapp – Κολλέγιο Λύκειο Ψυχικού, S.P.E.S. & ΣΙΑ Ο.Ε (Solar Protection Energy System) – Λεόντειο Λύκειο Ν. Σμύρνης, Smileybin – Γυμνάσιο Αλωνίων Πύνδας –Κολινδρού, STIIR (START TO INVEST IN RESEARCH) – 3ο ΓΕΛ Κηφισιάς, U.S.B. Radio (United States of Balkan Radio) – Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Γέρακα.

Στην Αθήνα

«Στην Αθήνα τα πράγματα άρχισαν να σοβαρεύουν γιατί είχαμε άπειρες ώρες διαβάσματος, δουλέψαμε με τις καθηγήτριές μας και με το σύμβουλό μας ατομικά και ομαδικά για να μπορέσουμε να έχουμε μια αξιοπρεπή παρουσία. Θέλω να τονίσω ότι η νίκη δεν ήταν καθόλου εύκολη. Είχαμε να συναγωνιστούμε με εξαίρετα σχολεία απ’ όλη την Ελλάδα και θεωρούσαμε ότι όλα τα σχολεία είχαν εξαιρετικά προϊόντα.

Βλέποντας τα παιδιά απ’ όλα τα σχολεία, αλλά και τους κριτές, νιώσαμε πίεση, σύγχυση, άγχος και αγωνία γιατί δεν ξέραμε τι θα αντιμετωπίσουμε. Φοβηθήκαμε πολύ γιατί είμαστε ένα δημόσιο σχολείο, αλλά και γυμνάσιο και θεωρούσαμε τους εαυτούς μας λίγο ανέτοιμους. Εκεί ήταν παιδιά του Λυκείου, τα περισσότερα από ιδιωτικά σχολεία με εξειδικευμένες γνώσεις ή γονείς επιχειρηματίες. Κακά τα ψέματα είχαν ένα μικρό προβάδισμα» επισημαίνει η Μαρία.

Ο σκοπός όμως επετεύχθη και τώρα μαθητές, μαθήτριες και καθηγήτριες του Γυμνασίου Αλωνίων ετοιμάζονται για την Ελβετία, όπου θα αντιμετωπίσουν  όλα τα υπόλοιπα σχολεία της Ευρώπης που προκρίθηκαν από το διαγωνισμό του ΣΕΝ/JA (Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων /Junior Achievement. «Το σημαντικότερό μας μέλημα είναι να εκπροσωπήσουμε την Ελλάδα όπως της αξίζει. Δεν παίζει πλέον ρόλο το αποτέλεσμα. Το γεγονός ότι φτάσαμε στην Αθήνα ήταν για μας υπεραρκετό. Εμείς το μόνο που θέλαμε εξαρχής ήταν να έχουμε αξιοπρεπή παρουσία στις εμπορικές εκθέσεις της Θεσσαλονίκης. Αυτό που έγινε είναι τεράστιο και αναπάντεχο και εφόσον μας δόθηκε η ευκαιρία να εκπροσωπήσουμε την Ελλάδα στην Ελβετία θα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να είμαστε αντάξιοι των υπόλοιπων σχολείων της Ευρώπης» υπογραμμίζει η μαθήτρια.

Το «κακό» ίντερνετ και η πρώτη χορηγία των… 3 ευρώ

Φυσικά στην πορεία υλοποίησης του εγχειρήματος δεν ήταν όλα ρόδινα, αλλά υπήρξαν μεγάλες δυσκολίες, που πολλές φορές έμοιαζαν ανυπέρβλητες. «Το δύσκολο ήταν η υλοποίηση αυτής της ιδέας. Λόγω του γεγονότος ότι είμαστε από ένα πολύ μικρό σχολείο και δεν έχουμε ούτε τα απαραίτητα μέσα ούτε τις διαδικασίες και – το κυριότερο – ούτε τα χρήματα για να δημιουργήσουμε κάτι τόσο μεγάλο, απευθυνθήκαμε στους χορηγούς μας. Βρήκαμε μεγάλους και μικρούς επιχειρηματίες, οι οποίοι μας ενίσχυσαν οικονομικά και έτσι σιγά σιγά ξεκινήσαμε να στήνουμε την επιχείρηση.

Ήταν μια ωραία ευκαιρία να δούμε ότι στη ζωή πέρα από την αποδοχή θα έχεις πολλές φορές και απορρίψεις. Αυτό ήταν πολύ σημαντικό μάθημα για μας. Όταν όμως άρχισε η προβολή του Smileybin μέσω των social media και από στόμα σε στόμα, ξεπεράστηκε κάθε προσδοκία μας γιατί ποτέ δεν περιμέναμε ότι θα έχει τόσο μεγάλη απήχηση στον κόσμο» δηλώνει η Μαρία και προσθέτει: «Υπήρξαν και στιγμές που ήμαστε στα πρόθυρα να εγκαταλείψουμε, που εγώ προσωπικά θεωρούσα πως δεν ξέρουμε που πατάμε, από πού να ξεκινήσουμε και που να τελειώσουμε. Στην αρχή, όταν δεν μπορούσαμε να βρούμε χορηγούς, θεωρούσαμε ότι η ιδέα μας δεν ήταν αρκετά καλή ώστε κάποιος να επενδύσει σε αυτή και αυτό μας απογοήτευσε. Αλλά δεν το βάλαμε κάτω, το πείσμα μας και η επιμονή μάς έκαναν να ξεπεράσουμε τα όποια προβλήματα».

Αντιξοότητες

Στις οικονομικές αλλά και τεχνικές αντιξοότητες που αντιμετώπισαν στην υλοποίηση του project στέκεται η κα Παντελίδου. «Οι ελλείψεις στο σχολείο μας ήταν τεράστιες: τεχνικής φύσης, τεχνικού εξοπλισμού, δεν υπήρχαν προτζέκτορες για παράδειγμα. Υπήρχαν πολύ μεγάλα προβλήματα σχολικού δικτύου γιατί έπρεπε να έχουμε σύμβουλο-εθελοντή και να συνδεόμαστε μέσω Skype και εμείς δεν μπορούσαμε να συνδεθούμε λόγω χαμηλού ή κακού ίντερνετ στο σχολείο. Υπήρξε πραγματικά υπερπροσπάθεια της ομάδας και αυτό κάνει δυο φορές πιο σημαντική την πρόκριση. Πέρα από τις τεχνικές και πρακτικές αντιξοότητες υπήρχαν και οικονομικές. Κάναμε τις επαφές για τις χορηγίες γιατί στο σχολείο δεν υπήρχαν καθόλου έσοδα. Είναι χαρακτηριστικό πως η πρώτη χορηγία που έφεραν τα παιδιά ήταν… 3 ευρώ και είχαν χαρεί πάρα πολύ γι’ αυτό» λέει χαρακτηριστικά.

Συνεργάτες και συμπαραστάτες

Η καθηγήτρια αναφέρεται και στους ανθρώπους που συνέβαλαν καταλυτικά στο «στήσιμο» της επιχείρησης και τη βοήθησαν να φτάσει στην πρωτιά. «Καθοριστική ήταν και η συμβολή του κ. Τζέλλου, που ενώ ήταν πολύ μακριά στην ουσία ήταν πάρα πολύ κοντά στα παιδιά. Επίσης ο ηλεκτρολόγος Δημήτρης Μότσιας, που ήρθε εθελοντικά στο σχολείο πολλές φορές και τους μίλησε. Ο Βασίλης Αβραμίδης της εταιρείας AVRALCO, ο οποίος βοήθησε στην κατασκευή του κάδου, αλλά και πολλοί ακόμη άνθρωποι και επιχειρήσεις εντός και εκτός Πιερίας που βοήθησαν με τις χορηγίες τους, όπως για παράδειγμα ο Δήμος Πύδνας-Κολινδρού, οι Ελληνικές Αλυκές ή η εταιρεία Ζευς. Στο τελευταίο μας ταξίδι στην Αθήνα μας βοήθησε η Μητρόπολη Κίτρους καλύπτοντας μέρος των εξόδων, καθώς ο Μητροπολίτης ανταποκρίθηκε άμεσα όταν τα παιδιά ήρθαν σε επαφή μαζί του».

Υπεύθυνοι καθηγητές

Η Μαρία υπογραμμίζει και την καθοριστική συμβολή των υπεύθυνων καθηγητριών. «Η συμβολή των δύο καθηγητριών μας ήταν πολύ σημαντική. Μας ρωτάνε στο δρόμο ποιος φυσικός μας βοήθησε και μεις απαντάμε πως δεν ήταν κανείς φυσικός ή κάποιος από τις θετικές επιστήμες, αλλά δύο φιλόλογοι (σημ. η κα Παντελίδου είναι φιλόλογος και η κα Ζιούδρου καθηγήτρια Γαλλικής φιλολογίας). Με την αρωγή τους και τη συμπαράστασή τους μας βοήθησαν πάρα πολύ. Πραγματικά χωρίς αυτές δε νομίζω ότι θα τα καταφέρναμε» τονίζει. Από την πλευρά της η κα Παντελίδου εξηγεί πως οι ίδιες επέλεξαν να αφήσουν τα παιδιά τελείως ελεύθερα και δεν τα κατεύθυναν προς κάποια συγκεκριμένη ιδέα που να συνάδει περισσότερο με τη δική τους ειδικότητα. «Ουσιαστικά καταργήθηκε κάθε όριο όσον αφορά την ελευθερία έκφρασης σκέψης ή ιδεών. Επιλέχθηκε το θέμα τελείως ελεύθερα και δουλέψαμε γι’ αυτό όλοι μαζί» επισημαίνει.

Όπως είναι φυσικό, τη χαρά των παιδιών μοιράζονται γονείς και συγγενείς, οι τοπικές κοινωνίες αλλά και ολόκληρη η Πιερία. «Οι γονείς μας ήταν από την αρχή πάρα πολύ θερμοί υποστηρικτές μας. Βλέποντας κι αυτοί το πώς προχωρά το πρόγραμμα και τις επιτυχίες μας χάρηκαν πάρα πολύ. Ειδικότερα μετά τη νίκη μας είναι ενθουσιασμένοι που εμείς, από τέσσερα διαφορετικά χωριά, σε ένα μικρό σχολείο, καταφέραμε κάτι τόσο μεγάλο. Το ίδιο ενθουσιασμένες είναι και οι τοπικές κοινωνίες γιατί αναδείχθηκε ο τόπος μας» υπογραμμίζει η Μαρία.

Το μυστικό της επιτυχίας

Όσον αφορά το «μυστικό» της επιτυχίας και τα «κέρδη» από αυτή την εμπειρία, αυτά είναι τεράστια τόσο για μαθητές όσο και για εκπαιδευτικούς. «Το πρόγραμμα ήταν καταρχήν βιωματικό. Τα παιδιά κέρδισαν πάρα πολλά πράγματα, καλλιέργησαν δεξιότητες και ανακάλυψαν κλίσεις και ταλέντα που δεν ήξεραν καν ότι υπήρχαν. Τονώθηκε η αυτοεικόνα τους, δέθηκαν μεταξύ τους πάρα πολύ γιατί κατάλαβαν ότι μόνο έτσι θα μπορούσαν να προχωρήσουν. Αναδείχθηκαν οι αξίες της συνεργατικότητας και της ομαδικότητας.

Νομίζω ότι κατάφεραν να κερδίσουν, καθώς πέρα από την προετοιμασία που είχε γίνει, δεν ήταν στημένα, αλλά τελείως ελεύθερα και αυθόρμητα και αυτό φάνηκε στον τελικό διαγωνισμό. Έδειξαν ότι μπορούν να κάνουν τα πάντα τελικά» λέει με ενθουσιασμό η κα Παντελιάδου. Και συμπληρώνει: «Για τα συγκεκριμένα παιδιά ήταν πάρα πολύ μεγάλη εμπειρία γιατί μιλάμε για τα παιδιά ενός χωριού, που μπορεί να μην είναι πολύ μακριά από μια πόλη όπως η Κατερίνη, αλλά δεν έχουν τις παραστάσεις και τα βιώματα όπως τα παιδιά των πόλεων.

«Αυτό που μας έκανε να κατακτήσουμε τη νίκη ήταν ότι προχωρούσαμε βήμα βήμα, ποτέ δεν είχαμε μεγάλες προσδοκίες και μεγάλα όνειρα, ήμαστε ρεαλιστές. Έπειτα, η ομαδικότητα και η συνεργασία μας. Εμείς ναι μεν είμαστε από ένα μικρό σχολείο, αλλά δεν ήμαστε και τόσο δεμένοι μεταξύ μας. Μέσω του προγράμματος όμως γίναμε όλοι μια ομάδα. Δεν σκεφτόμαστε πλέον ως “εγώ” αλλά ως “εμείς”. Τελικά, το ανθρώπινο δυναμικό της ομάδας ήταν αυτό που μας οδήγησε στη νίκη» εξηγεί η Μαρία. Να σημειωθεί πως στην εικονική επιχείρηση συμμετείχαν αρχικά όλα τα παιδιά της Γ΄ τάξης, ωστόσο μετά τις εμπορικές εκθέσεις, λόγω άλλων υποχρεώσεων ο αριθμός τους μειώθηκε και έμειναν τελικά έντεκα. Επίσης, η κατανομή των πόστων που ανέλαβαν οι μαθητές εντός της επιχείρησης έγινε δημοκρατικά και ανάλογα με τις ικανότητες του καθενός.

Εμπειρία ζωής

Χαρακτηριστικό δε είναι πως μέσα από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα αναδείχθηκαν ικανότητες που ούτε τα ίδια τα παιδιά περίμεναν. «Μέσα από αυτή τη διαδικασία αναδείχθηκαν δεξιότητες που δεν περιμέναμε. Θα μιλήσω προσωπικά. Εγώ πάντα πριν από το πρόγραμμα ήθελα να ασχοληθώ με την Ιατρική και ποτέ δεν είχα στο μυαλό μου να στραφώ σε έναν τέτοιο κλάδο. Συμμετέχοντας όμως σε αυτή τη διαδικασία, που για μένα ήταν ευχαρίστηση, πιστεύω ότι θα το σκεφτώ ως δεύτερη εναλλακτική να ασχοληθώ με το χώρο της επιχειρηματικότητας» εξηγεί η Μαρία.

Και προσθέτει: «Το πρόγραμμα του ΣΕΝ και γενικά τέτοιου είδους προγράμματα ωφελούν πάρα πολύ τα παιδιά, γιατί μαθαίνουν να συνεργάζονται, να δουλεύουν ομαδικά, να γίνονται πιο ανεξάρτητα και πειθαρχημένα. Τέτοια προγράμματα πρέπει να υλοποιούνται στην Ελλάδα γιατί αναδεικνύουν τη νεολαία της χώρας, η οποία είναι εξαίρετη, ανεξάρτητα από την κατάσταση που υπάρχει σήμερα».

Κερδισμένοι όμως είναι και οι εκπαιδευτικοί όπως τονίζει η κα Παντελίδου. «Καταρχάς είδαμε ότι μπορείς να τα πετύχεις όλα εάν υπάρχει πάθος στην ομάδα. Θεωρώ ότι καθοδηγήσαμε τα παιδιά, ίσως και να τα εμπνεύσαμε σε κάποια φάση. Είδαμε εντέλει πως λειτουργεί το επιχειρείν στην υγιή του μορφή, γιατί μέσα από τα παιδιά μόνο στην υγιή μορφή μπορούσες να το ζήσεις και μέσα από μια αξιοκρατική και δημοκρατική σε όλες τις φάσεις της διαδικασία. Νομίζω ότι είναι μια εμπειρία που και μεις δεν πρόκειται να την ξεχάσουμε ποτέ στη ζωή μας. Εκτός από ένα διδακτικό πρόγραμμα ήταν και ένα μάθημα ζωής».

Η εικονική επιχείρηση Smileybin

Διοικητικό Συμβούλιο

Πρόεδρος: Μαρία Τοπαλίδου

Μέλος: Κοκάλα Μαρία

Μέλος: Κακουλίδου Χριστίνα

Γραμματεία Διεύθυνσης

Διευθύντρια: Παντελίδου Ελένη

Τμήμα Παραγωγής

Διευθυντής: Λέσι Αρμάντ

Τμήμα Marketing

Διευθύντρια: Γεωργή Ελένη

Υπεύθυνοι: Νιβάτση Χρύσα, Ντούσκου Έγκι

Τμήμα Πωλήσεων

Διευθυντής: Πασχαλίδης Ιορδάνης

Υπεύθυνοι: Κακουλίδου Χριστίνα, Μουγκράκης Στέφανος

Τμήμα Οικονομικού

Διευθύντρια: Μπάτσι Γκισέλα

Υποδιευθυντής: Μισυρλίδης Νικόλαος

Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων

Διευθύντρια: Κοκάλα Μαρία

Υποδιευθύντρια: Πολυχρονίδου Αθανασία

Τμήμα Ανθρωπίνων Πόρων

Διευθύντρια: Στεφανίδου Γεωργία

Υποδιευθυντές: Κολιούμπας Θεόδωρος, Μετενίδου Ιωάννα

Τμήμα Πληροφοριακών Συστημάτων

Διευθυντής: Βαφειάδης Δημήτριος

Υπεύθυνος Τεχνικού Έλεγχου: Ζουλέκου Ρομέο

Μαρία Τσιώνη

Πηγή:Ολύμπιο Βήμα