Μείωση του όγκου πωλήσεων θα επιφέρει ο ειδικός φόρος στον καφέ

562
Μείωση του όγκου πωλήσεων θα επιφέρει ο ειδικός φόρος στον καφέ

Μείωση του όγκου πωλήσεων θα επιφέρει ο ειδικός φόρος στον καφέ

Μείωση του όγκου πωλήσεων στη λιανική και την εστίαση, κάμψη των εξαγωγών και αύξηση του λαθρεμπορίου θα επιφέρει η επιβολή ειδικού φόρου κατανάλωσης στον καφέ, σύμφωνα με αναλυτές της  Infobank Hellastat Α.Ε.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα σχετικής μελέτης της εταιρείας, η Customer Support Manager της Infobank Αντιγόνη Αμπελακιώτη  επισημαίνει ότι «εκφράζονται ανησυχίες ως προς τη βιωσιμότητα για πολλές επιχειρήσεις και καφετέριες, καθώς στη πλειοψηφία τους είναι πολύ μικρού μεγέθους και θα δυσκολευτούν να ανταπεξέλθουν στην επιπλέον φορολόγηση».

Στη μελέτη της Infobank Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 16 επιχειρήσεων.

Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα εξής:

  • Ο κύκλος εργασιών του δείγματος, εξαιρουμένων των τμημάτων καφέ των Nestle και Mondelez, το 2014, διαμορφώθηκε στα 63 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 7%.
  • Τα λειτουργικά κέρδη ξεπέρασαν οριακά τα 6 εκατ. ευρώ, έχοντας (+30,5% έναντι του 2013), ενώ τα συνολικά ΚΠΦ διπλασιάστηκαν στα 3 εκατ. ευρώ.
  • Το περιθώριο ΚΠΤΦΑ υποχώρησε από 15,1% στο 11,9%, ενώ ο αντίστοιχος δείκτης των προ φόρων κερδών εμφάνισε άνοδο στο 7,6%.
  • Η κεφαλαιακή μόχλευση παρέμεινε χαμηλή, έχοντας βελτιωθεί στο 0,75 προς 1.
  • Οι πελάτες, το 2014, αποπλήρωσαν τις εταιρείες του κλάδου κατά μέσο όρο στους έξι μήνες.

Σύμφωνα με τον Αλέξη Νικολαΐδη, Economic Research & Sectorial Studies Senior Analyst, «η εγχώρια κατανάλωση καφέ, τα προηγούμενα έτη, εμφάνισε σταθεροποιητική τάση, ενώ κάποιες κατηγορίες αγοράς σημείωσαν ακόμα και άνοδο, καθώς το προϊόν απεδείχθη ανθεκτικό στην οικονομική ύφεση και την υποχώρηση του διαθέσιμου εισοδήματος.

Η τάση αυτή συνδέθηκε σε μεγάλο βαθμό με τη σταδιακή στροφή στην κατανάλωση καφέ εντός οικίας, γεγονός που αντιστάθμισε τις απώλειες που υπέστη ο τομέας της μαζικής εστίασης. Ωστόσο, ανθεκτικές στην υποχώρηση της on-trade αγοράς αναδεικνύονται αλυσίδες franchise, οι οποίες αναπτύσσουν διαρκώς τα δίκτυά τους και προσφέρουν χαμηλότερες τιμές, επωφελούμενες από την τάση για καφέ take-away».

Ωστόσο, τους πρώτους μήνες της εφετινής χρονιάς, όπως προκύπτει από τη μελέτη, «η εικόνα της αγοράς φαίνεται να διαφοροποιείται, λόγω της περαιτέρω επιβάρυνσης στο διαθέσιμο εισόδημα.

Σύμφωνα με την IRI, στον τομέα της οργανωμένης λιανικής, το πρώτο τρίμηνο του έτους, όλες οι κατηγορίες καφέ, εκτός του ελληνικού, παρουσιάζουν πτώση εσόδων, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015, ενώ η μείωση σε όρους όγκου είναι μεγαλύτερη. Αναλυτικά, η αξία πωλήσεων στην κατηγορία espresso υποχώρησε κατά 6,4%, στον καφέ φίλτρου κατά 8,7%, ενώ στο στιγμιαίο κατά 8,6%, ενώ οι πωλήσεις ελληνικού καφέ παρέμειναν σταθερές. Αναφορικά με τους όγκους πωλήσεων, η μείωση στον espresso σχηματίστηκε στο 12,5%, στον καφέ φίλτρου στο 17,6%, στον ελληνικό καφέ στο 8,4%, ενώ στο στιγμιαίο στο 14,7%».

Πηγή:naftemporiki.gr