Παγκόσμιες προσπάθειες για τη μείωση εκπομπής ρύπων των οχημάτων

62
Παγκόσμιες προσπάθειες για τη μείωση εκπομπής ρύπων των οχημάτων
Παγκόσμιες προσπάθειες για τη μείωση εκπομπής ρύπων των οχημάτων

Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αναπτύσσει συνεχώς νέα μοντέλα και προγράμματα, που έχουν σαν στόχο τη δραστική μείωση των ποσοτήτων των ρύπων που επιβαρύνουν το περιβάλλον.

Οι νέες τεχνολογίες παραγωγής ενέργειας βρίσκονται στο προσκήνιο και παρά τις δυσκολίες στην εφαρμογή τους και το υψηλό κόστος για την ανάπτυξη των νέων δικτύων παροχής ρεύματος και υγρού υδρογόνου, αποτελούν προτεραιότητα των κατασκευαστών αυτοκινήτων και των κυβερνήσεων πολλών χωρών.

Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία για επαγγελματίες μεταφορείς είναι ήδη διαθέσιμα ή βρίσκονται σε εξέλιξη και η προσφορά θα συνεχίσει να αυξάνεται ραγδαία. Το υδρογόνο είναι επίσης ένα σημαντικό εφόδιο στην προσπάθεια να μειωθούν οι ρύποι, απαραίτητο για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές. Επομένως, οι κατασκευαστές φορτηγών επενδύουν μαζικά για την ανάπτυξη ηλεκτρικών φορτηγών κυψελών καυσίμου υδρογόνου, ειδικά με σκοπό τη μεταφορά μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων.

Πολλοί εξίσου σημαντικοί παράγοντες θα έπρεπε να ισχύουν για μια επιτυχημένη μετάβαση: αποτελεσματικά και εμπορικά βιώσιμα οχήματα μηδενικών εκπομπών, ένα αρκετά πυκνό δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου και ένα υποστηρικτικό πλαίσιο πολιτικής για να καταστεί δυνατή η κερδοφόρα λειτουργία.

Ο Τζον Χατζιμαρκάκης, γενικός γραμματέας της Hydrogen Europe, δήλωσε: «Συνέδρια σαν αυτά είναι ορόσημα για τον τομέα μας. Είναι περισσότερο από σαφές ότι η βιομηχανία είναι διατεθειμένη και δεσμευμένη να προσφέρει προϊόντα που θα επιτρέψουν την ουδετερότητα του άνθρακα. Είναι σημαντικό να συμπεριλάβουμε την παροχή οχημάτων, την παροχή υδρογόνου, τη διανομή και την υποδομή – καθώς και τους τελικούς χρήστες – σε αυτήν τη διαδικασία. Αυτό θα μας επιτρέψει να τοποθετήσουμε τα κομμάτια στη θέση τους, ταυτόχρονα, για να επιτρέψουμε μια γρήγορη μετάβαση σε μια Ευρώπη ουδέτερη του άνθρακα. Με την πρότασή μας για ένα διάδρομο Clean TEN-T, θα θέλαμε να κάνουμε συγκεκριμένη συμβολή».

Για μεγάλες αποστάσεις, οι υποστηρικτές της νέας τεχνολογίας λένε ότι τα υδρογονοκίνητα φορτηγά έχουν ένα πλεονέκτημα έναντι των ηλεκτρικών αντιπάλων τους, καθώς έχουν μεγαλύτερη γκάμα και απαιτούν λιγότερους χρόνους φόρτισης. Ωστόσο, η εμπορική τους επιτυχία επηρεάζεται από τις δυσκολίες στη μαζική παραγωγή τους και την ιδιαίτερα υψηλή τιμή πώλησης.
Πηγή: kathimerini.gr