Σέιχ Σου και Όλυμπος κάνουν ορθοπεταλιές

247
Σέιχ Σου και Όλυμπος κάνουν ορθοπεταλιές

Σέιχ Σου και Όλυμπος κάνουν ορθοπεταλιές

Στον ευρωπαϊκό χάρτη του ποδηλατικού τουρισμού επιχειρεί να βάλει βουνά και δάση της Βόρειας Ελλάδας η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με την τοπική ποδηλατική κοινότητα. Ο Όλυμπος, ένα από τα μεγαλύτερα τουριστικά brands της χώρας, και από κοντά το Σέιχ Σου, το δάσος στον Σταυρό, περιοχές της ορεινής και παραθαλάσσιας Χαλκιδικής, όπως το Δραγουντέλι κ.α. αποτελούν, σύμφωνα με τους ανθρώπους που ασχολούνται επαγγελματικά με το ποδήλατο, ιδανικές τοποθεσίες για την ανάπτυξη και προώθηση ποδηλατικών διαδρομών, με στόχο την προσέλκυση ενός ολοένα αυξανόμενου αριθμού τουριστών-ποδηλατών.

Ο ποδηλατικός τουρισμός καλύπτει μία αγορά που αυξάνεται σημαντικά τα τελευταία χρόνια σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σύμφωνα με μελέτη του 2012 για λογαριασμό της Ευρωβουλής, κάθε χρόνο πραγματοποιούνται 2,295 δισ. ταξίδια που αφορούν τον ποδηλατικό τουρισμό, με τον συνολικό οικονομικό αντίκτυπο να εκτιμάται στα 44 δισ. ευρώ. Κορυφαίες στη συγκεκριμένη αγορά είναι οι χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης και συγκεκριμένα η Ολλανδία – όπου ο ποδηλατικός τουρισμός έχει μερίδιο 3,7% στο σύνολο του τουριστικού προϊόντος – η Γερμανία, η Αυστρία, η Ουγγαρία, η Δανία, η Σουηδία, το Βέλγιο, η Φινλανδία και η Ελβετία (με μερίδιο 3% επί του συνόλου της αγοράς).

«Η Ελλάδα έχει πάνω-κάτω τις ίδιες κλιματολογικές συνθήκες, οπότε έχουμε έναν κοινό πολύ καλό παράγοντα για τους ποδηλάτες που προτιμούν ηλιοφάνεια και λίγες βροχές. Παράλληλα έχουμε ένα τρομακτικά  καλό ανάγλυφο, και τουριστικές υποδομές σε όλη τη χώρα. Όλα αυτά καθιστούν τη χώρα μας θελκτικό προορισμό για τη συγκεκριμένη μορφή τουρισμού», αναφέρει ο Γιώργος Νάνος, επικεφαλής της εταιρείας Outline, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, που πραγματοποιεί ποδηλατικές εκδρομές σε διάφορες περιοχές, και κυρίως στον Όλυμπο και τα Μετέωρα.

Ο ποδηλατικός τουρισμός μπορεί να φέρει σημαντικά έσοδα και στα χιονοδρομικά κέντρα την περίοδο που δεν προσφέρονται για σκι. Ενδεικτικά είναι τα παραδείγματα του χιονοδρομικού Σέρφαους στις Άλπεις και του Μπόροβετς στη Βουλγαρία, που δημιούργησαν bike parks και είδαν περισσότερους επισκέπτες τη θερινή περίοδο από ότι τη χειμερινή.

«Στην Ελλάδα υπάρχουν 21 χιονοδρομικά κέντρα. Κάποια από αυτά  θα μπορούσαν να είναι βιώσιμα με την μετατροπή τους σε ποδηλατικά πάρκα τους θερινούς μήνες, κάτι που αποτελεί αίτημα ετών της ποδηλατικής κοινότητας της χώρας. Στη Βόρεια Ελλάδα ενδείκνυνται τα 3-5 Πηγάδια, το Σέλι, και η Βασιλίτσα. Άλλωστε, μη ξεχνάμε ότι το mountain bike δημιουργήθηκε από τους σέρφερ στην Καλιφόρνια τις ημέρες που δεν είχε κύμα και προσπαθούσαν να βρουν κάτι εξίσου συναρπαστικό στους αμμόλοφους της Σάντα Κρουζ», είπε ο ίδιος.

Την ώρα που η Ελλάδα προσπαθεί να ξεφύγει από το μαζικό τουριστικό μοντέλο «ήλιος-θάλασσα» και επιχειρεί να αναδείξει τον θεματικό τουρισμό ως ένα βιώσιμο προϊόν που μπορεί να τονώσει τη ζήτηση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ο ποδηλατικός τουρισμός φαίνεται να έχει όλα τα χαρακτηριστικά που μπορούν να τον καταστήσουν «οδηγό» στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς οι ποδηλάτες προτιμούν ήπιες θερμοκρασίες, οπότε ταξιδεύουν κυρίως άνοιξη και φθινόπωρο. Ακόμη, το ποδήλατο ως μέσο φιλικό προς το περιβάλλον μπορεί να συμβάλλει στην αειφόρο ανάπτυξη των προορισμών, ενώ οι επενδύσεις που απαιτούνται είναι χαμηλές, τόσο από πλευράς των επιχειρήσεων όσο και των υποδομών, καθώς ο σχεδιασμός των ποδηλατικών μονοπατιών γίνεται με τις ελάχιστες δυνατές παρεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον.

Πηγή: voria.gr